I dette eksempel tages udgangspunkt i hovedforløbselever, der han længere praktikforløb i virksomhederne mellem skoleopholdene.
Teknologierne skal både opsamle, hvordan eleverne omsætter det lærte på skoleopholdene i deres praktik/arbejdsliv, samt inspirere eleverne til at fastholde det lærte.
Mentimeter
Et værktøj hvor eleverne bl.a. kan evaluere deres egen indsats og give input (stikord), der kan inspirere andre.
Værktøjet viser resultaterne grafisk lækkert
YouTube
Anvendes både som flipped-learning, og kan bruges til, at eleverne selv optager film, der "dokumenterer" deres brug af det (skole-)lærte i praksis.
Grupper, hvor eleverne på holdet kan kommunikere, stille spørgsmål til hinanden ... og i det hele taget netværke
Blog
Et fantastisk reflektionsværktøj; men jeg tror ikke på det som værktøj for eleverne.
En hård erkendelse ud fra egne erfaringer: Jeg har her på Digi Tek haft de bedst intentioner i forhold til at blogge, men det er ikke rigtig blevet til noget (endnu).
Screencastify
Instruktioner og værktøjer fra undervisningen, eleverne kan tage frem under vejs i deres arbejdsdag.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar