Undervisningsblog - Hånd i hånd med blog og Moodle
Mit praktiske it-baserede produkt er en blog, der skal supplere onlineforløbet i Moodle.
Principper er, at Moodle står for rygraden i forløber: Det betyder, at links til grundbog og opgaver findes i en lineær opstilling der. Desuden er det også i Moodle, eleverne afleverer opgaver.
Opbygningen af e-læringsforløbet
Mit værktøj skal som sagt være en blog, som jeg i tilknytning til Moodle vil designe, så den er opbygget efter principperne i Gilly Salmon 'Five Stage Model'.- Adgang og motivation
- Deltagerens identifikation ift. faget
Socialisering: Et problem i min situation, fordi eleverne ikke følger et hold; men socaliseringen sker gennem elevernes input i bloggen - Informationsudveksling med fokus på elevens udbytte
- Videnskonstruktion: kollaborativ læring
eleverne får kontrol over egen læring, samt får udbytte af andres erfaringer - Udvikling
Eleverne kan bygge ideer, der er opnået gennem e-læringen (e-understøttelse/reaktion
Jeg har oprettet en blog 'Online Organisation (niveau C)', der understøtter undervisningsforløbet i Moodle.
I bloggen findes først et indlæg, der introducerer onlineforløbet med både praktiske informationer og mere studietekniske input.
De næste indlæg knytter sig til de tre hovedtemaer onlineforløbet er delt op i. Her kan eleverne få afklaret faglige problemer og tvivsspørgsmål i en FAQ-oversigt og indlæg i kommentarfelterne..
Det er også her, eleverne finder opgaveløsninger til de opgaver, hvor de skal begrunde svarene i stedet for blot at udpege de rigtige svar (se 'Colombo-metoden').
Undervisningsbloggen findes i linket herunder.
http://knord-organisation.blogspot.dk |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar